7 exercitii pentru a reduce „burta lasata”

Categories SanatatePosted on

Pe langa exercitiile fizice, pentru a reduce abdomenul lasat este esential si sa ai grija de igiena posturala si sa fii constant in mentinerea unor obiceiuri de viata sanatoase.

Burtica lasata este o problema estetica care poate afecta atat femeile, cat si barbatii si se poate datora mai multor factori. De exemplu, poate aparea dupa ce a slabit mult in putin timp, dupa nastere sau dupa un stil de viata sedentar si o alimentatie proasta.

Daca observi o burta moale si vrei sa-i imbunatatesti aspectul pentru a arata si a te simti mai bine, ar trebui sa incepi prin a adopta si mentine obiceiuri bune de viata. Iata cateva sfaturi pentru a lupta impotriva uratului burta lasata.

De ce apare burtica lasata?

La prima vedere, exista unele parti ale corpului, cum ar fi abdomenul, care par sa „sufera” mai mult din cauza alimentatiei proaste si a lipsei de exercitii fizice . Totusi, cauzele unei burtici lasate sau flascante nu se datoreaza doar dietei si sedentarismului.

In acest sens, un studiu publicat de International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders afirma ca exista o componenta genetica care predispune o persoana sa acumuleze grasime abdominala , precum si sa sufere de patologii conexe. Cu toate acestea, nu este ceva ce o dieta echilibrata si sanatoasa, impreuna cu exercitii fizice regulate, sa nu poata rezolva.

Imbatranirea si sarcina, alti factori importanti

Pe masura ce o persoana imbatraneste, anumite parti ale corpului isi pierd fermitatea si „sac”. Acest lucru este normal, dar poate fi tratat cu o dieta adecvata calorica si proteica si cu activitate fizica , potrivit unui studiu publicat de Jurnalul Facultatii de Medicina (Mexic) .

In cazul femeilor, flaciditatea in zona abdominala poate fi o consecinta a sarcinii, precum si un semn de postpartum. In timpul sarcinii, pielea este intinsa si apoi poate „atarna”; Prin urmare, un studiu publicat in Journal of Musculoskeletal and Neuronal Interactions recomanda ca mamele sa faca exercitii localizate pentru a lucra aceasta parte a corpului.

Diete accidentale si pierdere drastica in greutate

Persoanele care efectueaza diete prea restrictive, in care slabesc 10 kilograme sau mai mult intr-o luna, pot ajunge sa sufere de flaciditate in diverse zone ale corpului.

Dupa cum explica o teza publicata de Universitatea Finis Terrae, dincolo de faptul ca nu sunt bune pentru sanatatea ta, aceste regimuri nu permit organismului sa se adapteze la noul sau volum si sunt de vina ca exista „exces” de piele care este atunci lasat atarnat si este inestetic.

Exercitii pentru a reduce abdomenul lasat

Din tot ce am mentionat mai sus, putem concluziona ca o alimentatie echilibrata si exercitiul fizic sunt cei doi piloni pentru a mentine o burta fara flacidenta. Iata cateva alternative de exercitii care pot contribui la acest obiectiv:

1. Scanduri

Cunoscute si sub denumirea de scanduri, scandurile sunt un tip de exercitiu foarte recomandat deoarece ajuta la intarirea muschilor abdominali . O investigatie publicata de Strength and Conditioning Journal afirma ca toate exercitiile izometrice – adica cele care nu necesita contractia sau extensia muschilor – sunt eficiente si sigure pentru a exercita zona de mijloc.

Tehnica acestui exercitiu este foarte simpla:

  • Intindeti-va cu fata in jos pe saltea si sprijiniti-va coatele, antebratele si mainile.
  • Ridica-ti corpul si calca-ti picioarele. Ideea este ca trunchiul si picioarele sunt aliniate si paralele cu solul.
  • Tineti pozitia cat de mult puteti. Nu uitati sa cresteti progresiv timpul de exercitiu.

2. Exercitii cardio

Fie ca este vorba de jogging, ciclism, alergare sau box, exercitiile cardio sunt o alta modalitate excelenta de a-ti lucra corpul. Potrivit unui studiu publicat in International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, cardio este eficient in reducerea nivelului de grasime corporala, lucru care influenteaza aspectul zonei abdominale.

In general, se recomanda efectuarea acestora de cel putin trei ori pe saptamana pentru a obtine rezultate. Cu toate acestea, acest lucru va depinde de caracteristicile si obiectivele fiecarei persoane, asa ca este convenabil sa planificati rutina cu profesionisti.

3. Cranchi oblice

In acest caz, va propunem un alt exercitiu abdominal localizat pentru a intari zona de mijloc si a evita o burta lasata. Se realizeaza astfel:

  • Intindeti-va cu fata in sus pe saltea si indoiti genunchii.
  • Sprijiniti gambele drepte pe coapsa stanga.
  • Indoiti bratul stang si aduceti-l in spatele gatului.
  • Rasuciti trunchiul astfel incat cotul stang sa atinga genunchiul drept.
  • Efectuati repetarile indicate si schimbati partea.

4. Fanturi cu viraje

Potrivit unui articol de la Harvard Health Publishing, fandarea nu serveste doar la intarirea muschilor picioarelor si ai feselor, ci si la lucrul burticii. In plus, datorita dificultatii exercitiului si a grupelor musculare implicate, arde foarte multe calorii. Puteti incepe fara greutate si apoi adaugati o gantere sau o farfurie mai tarziu.

  • Ridicati-va, luati haltera sau discul intre maini la inaltimea pieptului si faceti un pas inainte cu piciorul drept, pe care trebuie sa-l indoiti astfel incat corpul sa coboare. La fel, piciorul stang este flectat la 90 de grade pana atinge podeaua.
  • Ajunsi in aceasta pozitie, intoarce-ti trunchiul spre stanga, intinzand putin bratele.
  • Reveniti la pozitia initiala si faceti acelasi lucru pentru cealalta parte.

5. Podul

Acest exercitiu ofera putere pelvisului si abdomenului inferior , asa cum se explica intr-un studiu publicat de Jurnalul Brazilian de Terapie fizica. Din acest motiv, este ideal pentru femeile care tocmai au nascut.

  • Intinde-te pe spate pe saltea si du-ti bratele in lateral.
  • Indoiti genunchii si puneti talpile picioarelor pe pamant.
  • Ridicati treptat pelvisul pana cand trunchiul este de pe covoras.
  • Singurul lucru care ar trebui sa fie sustinut in continuare sunt umerii si capul, pe langa brate si picioare.
  • Tineti pozitia timp de cateva secunde si coborati spatele in pozitia initiala.
  • Dupa ce ati stapanit acest exercitiu, puteti adauga putina greutate cu o placa pentru burta.

6. Ridicarea picioarelor

In cele din urma, acest exercitiu este foarte convenabil pentru a lucra pe burta lasata datorita pozitiei orizontale, care va permite sa lucrati mai bine muschii oblici interni, potrivit unui studiu publicat in Journal of Back and Musculoskeletal Rehabilitation. Se face astfel:

  • Cu fata in sus pe saltea, intinde-ti picioarele larg si pune-ti mainile sub coapse.
  • Ridicati picioarele, fara a le indoi, astfel incat sa fie perpendiculare pe sol.
  • Apoi, coboara fara ca ei sa atinga pamantul.

7. Crunches laterale

Nu in ultimul rand, trebuie sa exersam si partea laterala a abdomenului, deoarece atunci cand burta este lasata, nu este doar flasc in fata, ci chiar si in lateral.

Pentru a exercita abdomenele laterale, putem efectua urmatoarele exercitii:

  • Ridicarea soldului cu scandura: gata intins pe o parte, cu un cot sub corp; soldul se ridica sau se decoleaza, separandu-l de podea. Miscarea se repeta de zece ori si se schimba partea.
  • Stergatorul de parbriz: ne intindem pe spate, cu bratele intinse in lateral, sub forma de cruce, si ridicam picioarele, impreuna, cu genunchii intinsi. Apoi picioarele se balanseaza dintr-o parte in alta, ca un stergator de parbriz.
  • Ridicarea laterala a piciorului: culcat pe o parte, trunchiul usor ridicat, sprijinit pe un cot. Se ridica un picior, se deschide si se inchide, de zece ori. Si apoi ne schimbam partea.

Preveniti caderea burticii, si pentru sanatate

Grasimea abdominala care are ca rezultat „caderea” burticii nu trebuie redusa doar din motive estetice, dar este pozitiv sa o facem si pentru sanatate. Potrivit unui studiu publicat de Jurnalul Spaniol de Cardiologie, grasimea abdominala este direct legata de patologii precum hipertensiunea arteriala si prediabetul.

Dupa cum am mentionat, exercitiile si dieta sunt primele doua actiuni care ar trebui intreprinse in fata acestei probleme. Amintiti-va sa aveti o dieta echilibrata si sa urmati intotdeauna recomandarile medicului dumneavoastra pentru a ramane in forma si sanatos.