Cum sa incepi o dieta vegana: sfaturi si recomandari

Categories DiversePosted on

Acoperiti principiile dietei vegane pentru a va transforma stilul de viata actual intr-un stil de viata mai sanatos si urmati sfaturile noastre practice pentru a trece in siguranta la o dieta fara alimente de origine animala.

Nu toata lumea isi da seama, dar dieta vegana este sanatoasa doar daca este perfect echilibrata. Este, de fapt, important de inteles ca a urma o dieta vegana nu inseamna eliminarea tuturor tipurilor de proteine ​​in favoarea unei diete bogate in carbohidrati si zaharuri in general. Dimpotriva: pe ce se concentreaza o dieta vegana corecta este echilibrul perfect intre legume, fructe, carbohidrati complecsi si proteine ​​vegetale.

Aportul de proteine este importanta si este esential ca acesta include aminoacizii esentiali necesare pentru a ramane sanatosi.

Ce este dieta vegana

Dieta vegana este o dieta lipsita de orice aliment de origine animala. Prin urmare, in mod concret, este o dieta care nu implica consumul de carne, peste, oua, lapte si produse lactate, si chiar miere. Cu toate acestea, o dieta vegana nu inseamna sa mananci doar legume, paste, orez si paine. Si chiar mai putin, dulciuri in cantitati mari.

Intr-adevar, alimentatia vegana este un excelent punct de plecare pentru a invata sa urmezi un stil de viata mai sanatos si mai durabil pentru mediu. Si in ceea ce priveste sanatatea, este esential ca dieta vegana sa fie elaborata si decisa impreuna cu un nutritionist pentru a nu se confrunta cu deficiente riscante si debilitante.

Beneficiile de a deveni vegan

A deveni vegan, urmand o dieta echilibrata, aduce beneficii mari sanatatii unui adult fara patologii speciale. In primul rand, eliminarea proteinelor de origine animala reduce si nivelul de colesterol rau din sange. Mai exact, exista o reducere medie de 19% a colesterolului LDL si o scadere a grasimii corporale cu 400% mai mare decat cea a vegetarienilor. Acest lucru duce inevitabil la o reducere a riscului cardiovascular.

Atunci cand este combinata cu un stil de viata sanatos si cu consumul de alimente precum cereale integrale si leguminoase (cu o reducere neta a consumului de zaharuri simple si alimente preambalate), dieta vegana va permite, de asemenea, sa va detoxifiati si sa pierdeti kilogramele in plus. In plus, intotdeauna prin dobandirea unui stil de viata sanatos si activ, zaharul din sange isi va avea si beneficiile prin mentinerea stabila la niveluri optime. In cele din urma, s-a demonstrat ca cei care urmeaza o dieta vegana pot reduce riscul de a fi afectati de boli degenerative. Si acea nutritie vegetala predispune la un somn mai bun si, daca este urmata bine, creste si nivelul de energie.

Exista, evident, un „dar”: daca nu este urmata de un nutritionist, dieta vegana (periculoasa) poate duce la deficiente severe de vitamina B12, iar aceste deficiente predispun in schimb la boli neurodegenerative precum, de exemplu, Alzheimer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *