Categories
Diverse

Jogging, beneficii pentru sanatate

Daca doriti sa incepeti sa va antrenati sau sa pur si simplu sa alergati cu un alt tip de antrenament, ar trebui sa stiti ca joggingul – sau alergarea lenta – aduce numeroase beneficii organismului : activeaza circulatia, consolideaza muschii picioarelor si reduce risc minim de ranire, printre multe altele.

Jogging-ul este mai usor decat o alergare rapida sau alte activitati sportive. Ofera beneficii mari pentru sanatate. Jogging-ul este o activitate perfecta pentru a exersa la orice varsta. Ea consta in a alerga intr-un intr-un ritm moderat, fara graba, pentru a ne imbunatati forma fizica si a ne bucura fara presiune pentru atingerea obiectivelor.

Chiar si asa, este necesar sa tineti cont de anumite aspecte atunci cand il practicati, cum ar fi sa nu uitati sa va incalziti dinainte, sa nu depasiti 120 de batai pe minut pentru a evita efortul excesiv sau sa purtati pantofi cu o amortizare buna.

Jogging-ul este un exercitiu care consta in alergare sau alergare lenta si fara graba. Ideea principala a acestui exercitiu este de a creste starea de fitness fizica a joggerului (persoana care face alergare) cu mai putina tensiune catre corp, asa cum ai face cu o cursa rapida (viteza in direct).

Cu exceptia persoanelor cu dizabilitati fizice, alergarea sau joggingul este una dintre cele mai simple activitati sportive pe care oricine le poate face. Toti copiii invata sa mearga cand sunt inca mici, apoi alergarea vine instinctiv. Adevarat? Jogging-ul este incurajat in acelasi mod.

Tinand cont de parametrul perioadei post-prandiale, ritmul biologic al organismului, cel mai bun moment al zilei de rulare este dupa-amiaza dupa cinci, cand temperatura corpului este cea mai ridicata. Dar trebuie sa luam in considerare si factorul latitudinal (geografie).

Intervalul de timp intre 5 si 8 dupa-amiaza este cel mai recomandat, apoi fiecare persoana poate adopta un program in functie de disponibilitate.

11 beneficii pentru sanatate ale jogging-ului:

O buna stare cardiovasculara este imbunatatita prin jogging.
Jogging-ul scade tensiunea arteriala.
Joggingul scade riscul bolilor de inima.
Joggingul imbunatateste rezistenta.
Joggingul intareste oasele.
Joggingul ajuta la pierderea in greutate, reducand nivelul de grasime corporala.
Joggingul reduce riscurile de cancer.
Joggingul ajuta la prevenirea si vindecarea diabetului.
Joggingul face ca sistemul imunitar sa fie mai puternic.
Joggingul consolideaza capacitatea mentala.
Joggingul imbunatateste somnul.
Jogging-ul poate fi foarte bun pentru sanatatea dvs., sanatatea mentala si fizica.

Daca faceti jogging doar o data pe saptamana, ati inceput deja sa va protejati impotriva diferitelor boli, sa imbunatatiti sanatatea cardiovasculara si sa obtineti multe alte beneficii. Dupa ce ati citit acest articol, daca aveti timp 20, 30, 40 min sau o ora, de ce nu va puneti adidasii, incepeti sau reluati joggingul astazi, la fel ca un copil care incepe sa mearga.

Intensitate si frecventa

Pentru a incepe sa faci jogging trebuie sa o faci cu calm. Ca in cazul tuturor disciplinelor sportive, regula este gradualitatea este foarte importanta.

Initial puteti limita iesirile la aproximativ 20 de minute in fiecare zi, alternand cursa cu momente de mers. Ulterior, durata este crescuta treptat. Un obiectiv realist este atingerea a trei plecari saptamanale de o ora din prima sau a doua luna.

Cu jogging-ul , de la minutul zero pornim aproape tot corpul, de aceea reusim sa miscam o mare parte din extremitatile noastre superioare si inferioare, cum ar fi glute, abs, brate … si toate cu un singur accident vascular cerebral!

Conform studiilor universitare, activitatile fizice cu o intensitate medie contribuie la cresterea densitatii osoase , de aceea ne intaresc si protejeaza oasele, facandu-le mai puternice si mai ales departe de fracturi si boli precum osteoporoza.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *